Sunday, February 14, 2016

The Fate of a Hair Dryer
吹风筒的命运
I was a hair dryer.
我是一只吹风筒。

I was treated like a slave working for long hours without pay and without food or drink.
我的遭遇有如一个奴隶。我每天的工作时间很长,可是我没得吃又没有工资拿。

You don't have to admire me for not ‘having office hours’ as I have to work at anytime of the day,  whenever there is a demand for my service.
您不需要羡慕我“没有办公时间” 因为在任何时刻只要客户有需要服务,我都要效劳。

One morning came a weird user who was over demanding. My work didn't finish at drying his hair. He wanted me to dry his whole naked body from head to toes.
有一天早上来了一个贪得无厌的怪客。我替他吹完头发他还不满意。他还要我为他的裸体从头吹到脚趾。

As a female hair dryer, I  was ‘over stimulated’ and  overstressed that my arm was accidentally broken. I was immediately admitted to the ICU of a private hospital for surgical treatment.
作为一名女性的吹风筒,我被他色情的挑逗乃至弄到我精疲力尽。最后因为他用力过猛我的手臂被他弄断。我得立刻被送进医院的加护病房就医。

Even though  I was entitled to claim from the insurance company, nevertheless it's pointless to do so as the money would still find its way to the pocket of my master.
虽然我可以申请工作意外保险赔偿,但是这无剂于事。原因很简单,所有的赔偿金都会落入头家的口袋里。

Thus, it was the fate of a slave as a hair dryer.
这就是作为一名奴隶般的吹风筒的命运。

No comments: